Πώς η BlackRock Ενισχύει τον Έλεγχό της στους Παγκόσμιους Εμπορικούς Δρόμους



📌 Η BlackRock υπέγραψε συμφωνία ύψους 22,8 δισ. δολαρίων για την απόκτηση δύο βασικών λιμανιών στη Διώρυγα του Παναμά και 43 άλλων παγκοσμίως από την κινεζική CK Hutchison Holdings.
📌 Βασικά σημεία της στρατηγικής της BlackRock:
✔️ Ο CEO της BlackRock, Λάρι Φινκ, επιδιώκει επιθετική επέκταση στις επενδύσεις υποδομών, βλέποντας τον κλάδο ως αγορά 1 τρισ. δολαρίων.
✔️ Οι εμπορικοί δρόμοι και τα λιμάνια θεωρούνται στρατηγικής σημασίας, ειδικά σε περιόδους γεωπολιτικών ανακατατάξεων.
✔️ Η εξαγορά περιλαμβάνει 199 ναυτιλιακές προβλήτες σε 23 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Μεξικού, Ολλανδίας, Αυστραλίας, Πακιστάν, Ηνωμένου Βασιλείου, Ισπανίας και Νότιας Κορέας.
✔️ Δεν περιλαμβάνει κινεζικά λιμάνια όπως το Χονγκ Κονγκ και το Σενζέν.
Σχόλια:
🔹 Η εξαγορά αυτή ενισχύει τον έλεγχο της BlackRock σε κομβικές θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές, επιτρέποντάς της να επηρεάζει παγκόσμιες ροές εμπορίου και logistics.
🔹 Η συμφωνία συμπίπτει με τις ανησυχίες του Ντόναλντ Τραμπ για την κινεζική επιρροή στη Διώρυγα του Παναμά, γεγονός που καθιστά τη συμφωνία γεωπολιτικά ευαίσθητη.
🔹 Η CK Hutchison υποστηρίζει ότι η συμφωνία είναι καθαρά εμπορική, αλλά ο στρατηγικός έλεγχος κρίσιμων λιμένων από μια αμερικανική εταιρεία μπορεί να δημιουργήσει εντάσεις με την Κίνα.
🔹 Αν η BlackRock συνεχίσει να εξαγοράζει βασικές υποδομές, θα μπορούσε να γίνει ένας ανεπίσημος ρυθμιστής του παγκόσμιου εμπορίου, επηρεάζοντας τιμές, εφοδιαστικές αλυσίδες και γεωπολιτικές ισορροπίες.